Rekabet Kurumu, dijital dönüşümü rekabet hukuku açısından inceledi
Kurumun internet sitesinde yayınlanan açıklamada, internet kullanımının artması ve teknolojik gelişmelerin hızının tüm dünyada işletmelerin iş modellerini ve çalışma ilkelerini derinden etkilediğine dikkat çekildi.
Açıklamada, bu dönüşümün dijital pazarlardaki tüketici tercihlerini de şekillendirdiği belirtilirken, klasik iş modellerinden farklılaşan ve rekabet hukuku uygulamasına meydan okuyan birçok özelliğiyle dijital pazarların giderek artan bir şekilde rekabet otoritelerinin merceğine girdiği anlatıldı. ve genellikle inceleme konusudur.
Açıklamada, sadece Türkiye’de değil, küresel ölçekte dijital piyasaların yapısına ve işleyişine uygun olarak rekabetçi müdahalelerin neler olabileceği, rekabet hukuku ve siyasetinin nasıl olabileceği sorularına cevap arandığı belirtildi. yakın gelecekte şekillenecektir.
Etkili yasal çözüm
“Rekabet Kurumu’nun dijital piyasalardaki deneyimi, bu piyasaların klasik piyasalardan farklı özelliklere sahip olduğunu, bu piyasalar için yapılan ve yapılacak incelemelerde ilgili piyasaların tespit edilebildiğini, teşebbüslerin piyasa gücünün gerçek şeklini göstermektedir. Bu piyasalarda, bir kayıp teorisi çerçevesinde ihlal davranışının ihlali doğru bir biçimde ortaya konulabilir ve bu durum, ihlal için uygun ve etkili bir jenerik analiz tasarımının nispeten zor olabileceğini göstermektedir.
Dijital pazarlar, güçlü ağ etkileri, veri sahipliğine dayalı güç, pazarların gelişme eğilimi, pazara giriş ve pazarda büyümenin önündeki engellerin yüksek olması, teşebbüslerin hızlı bir şekilde olağanüstü boyutlara ulaşması, hızla değişmeleri gibi özelliklerle karakterize edilir. faaliyetlerini farklı segmentlere taşımak ve onlarca farklı iş modeline ev sahipliği yapmaktır. Tüm bu özelliklerin bir araya gelmesi ise bu piyasalardaki rekabet hukuku uygulamalarını önemli ölçüde etkilemekte ve çoğu zaman karmaşık hale getirmekte, bu yönüyle rekabet hukuku uygulaması açısından yeni araç arayışlarına yol açmaktadır.
Açıklamada, artan internet kullanıcı sayısı ve ülke nüfusu açısından internette geçirilen sürenin, bu kullanıcıların günlük hayatın her alanında dijital pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerle yoğun rekabet etmesine neden olduğu belirtildi. etkilendiği bildirildi.
Çalışma sonuçlandırıldı
Açıklamada, tüketiciler üzerindeki olası etkilerin yanı sıra yatırımların, inovasyona yönelik teşvikin ve dijital pazarların rekabetçi yapısının da bu eylemlerden olumsuz etkilenme riski oluşturduğuna dikkat çekildi.
“Bu amaçla Rekabet Kurumu tarafından Türk rekabet hukukunun dijital piyasalardaki uygulamaları ve bu piyasalarda karşılaşılan güçlükler ile bu piyasalarda politika değişikliği ihtiyacına yönelik yürütülen çalışmalara son şekli verilmiştir. sağlanacak etkileşim ve alınacak geri bildirimlerin katkı sağlayacağı öngörüldüğü için kamuoyuna yol haritası oluşturmayı amaçlayan bu çalışmayı paylaşmaya karar vermiştir.
Çalışma sayesinde Rekabet Kurumu’nun dijital piyasalara bakış açısı, Rekabetin Korunması Hakkında Kanun kapsamındaki mevcut yasal enstrümanlar, bu alandaki somut uygulamaları görmek ve hedeflerini şekillendirmek mümkün hale gelmiştir. yakın gelecek için vizyon.